Verslag Happy New Year's Drive

 

Na anderhalve maand is het eindelijk weer tijd om een rally te rijden. De mini heeft ondertussen een servicebeurt gekregen om zodoende weer een jaar lang probleemloos rond te rijden. Wel hebben we de winterbandjes onder de mini gemonteerd, dat voelt toch wat zekerder.

 

De start in Woudenberg is niet heel ver rijden vanaf Almere, dus we hoeven ook niet zo vroeg weg. Na de gebruikelijke afhandeling bij de starttafel en rallyschildje op de auto plakken is het tijd voor koffie. Lekker, want het is koud buiten.

 

Volgens de gehouden breefing beginnen we rustig om zo moeilijk te eindigen in de middagetappe. Dat vinden we fijn, want meestal zijn we 's middags beter en wakkerder. Hoe anders zou dat nu zijn, maar daarover later meer.

 

Als we van start kunnen beginnen we met pijlen-kortste-route gevolgd door punten-kortste-route. We rijden er vlot door heen, met de nadruk op vlot, want bij de eerste TC zijn we precies op de minuut binnen. Van de kou of gladheid hebben we geen last, wel van de laagstaande zon (sorry zon). In de mini zit je toch wat lager en zonnekleppen hebben we niet. Regelmatig rij ik met een hand aan het stuur en de andere hand gebruik ik als zonneklep. Werkt wel, maar niet handig. We missen dan ook veel langsrijders in het ochtenddeel, maar liefst drie en dat is niet best natuurlijk. Ook meten we een kortste route verkeerd op en zo hebben we al vier strafpunten na het ochtenddeel en het moeilijkere middagdeel moet nog beginnen!!

 

Na een uitstekend verzorgde lunch gaan we weer verder met pijlen-en-punten-kortste-route. Hier mag je op weg naar een punt geen bordje opschrijven. Nogmaals, geen bordje opschrijven op weg naar een punt. En jullie raden het al, natuurlijk schrijven wij weer een bordje op als we naar een punt rijden. Oh oh hoe suf kunnen we zijn. Als we ook nog een te klein bordje opschrijven, ja de bordjes moeten A4 groot zijn en niet A5, rijgen de fouten zich aaneen.

 

Na dit traject gaan we verder met ingetekende lijn met barricades, kortweg baril, waarbij we twee constructies niet goed doen en twee langsrijders missen stapelen de fouten zich nog meer op. We maken maar liefst zes fouten in het middagdeel. Staan we na het ochtenddeel 9e, uiteindelijk finishen we als 10e. Niet heel goed vinden we, maar we hebben voor het gevoel wel lekker gereden. Heel jammer, maar volgende keer beter zullen we maar zeggen. Die volgende keer komt al snel: komend weekend rijden we de Midwinterclassic met als startplaats Callantsoog en de rally telt mee voor het Nederlands kampioenschap van de NRF. We zijn er natuurlijk op gebrand om hier een beter resultaat neer te zetten.