Verslag ATM

Een grote rally, het ATM. Meer dan 200 auto’s aan de start en altijd een hele happening. Vrijdag na het werk naar Sint Niklaas vertrokken, ingecheckt in het hotel waar Riny en Rieta al zaten te wachten en toen naar de startlocatie om de documenten alvast te regelen. Dan hoeven we zaterdagochtend niet in de rij. In de parkeergarage van het hotel de stickers geplakt en daarna samen met nog een Nederlands stel heerlijk wezen uit eten.

Zaterdagmorgen moesten we om 8.17 het routeboek ophalen, daarna door naar de technische controle en om 8.47 begint voor ons de echte rally.

Hier geen moeilijke herconstructies, maar goed op letten dat je de goede weg net en kleine uitstulpinkjes aan de ingetekende lijn niet over het hoofd ziet. Maar vooral de tijd is lastig. Regelmatigheidstrajecten gaan wel goed, maar op bepaalde punten staan bemande controles die om je tijd vragen. Dan moet je uitrekenen op welke tijd je daar langs zou moeten komen. Dit blijkt lastig te zijn, want we hebben de tripmaster niet vanaf het begin aan gezet, dus we laten de tijd noteren dat we inderdaad daar langs rijden.

Zonder hele grote problemen komen we bij de lunchlocatie: een garage, waarbij de werkplaats ingeruimd is als eetlokaal. Soep en broodjes. Een iets minder luxe locatie dan we gewent zijn. Ook de broodjes zijn niet zo heel lekker, maar ja het kan niet altijd kaviaar zijn zullen we maar denken. Na de lunch weer verder en ook nu weer met weinig problemen. Wel maakt de auto een vreemd geluid en worden de remmen slecht. Bij de middagpauze aangekomen zijn de remmen ondertussen erg slecht geworden en we moeten nog 3 uur!!! Eerst maar even wat drinken. Bij de tussenstand gaat het ook niet goed: 30e en vooral tijdfouten. Die slechte remmen zitten me niet lekker en ik ga nog een rondje op het industrieterrein. Bij het remmen begint de auto te rammelen en remmen doet de auto nauwelijks. En hier moeten we nog 3 uur mee rijden en dan nog naar huis? Dacht het niet. We besluiten om te stoppen met de rally en rustig naar huis te rijden. De ring van Antwerpen met slechte remmen wordt al spannend genoeg. Zonder grote problemen lukt het om thuis te komen. De week daarna gekeken wat er aan de hand was: 1 lekke remcilinder, 1 niet werkende remcilinder, rammelende fuseekogel, remblokken en schoenen mogen ook vervangen worden, net als de remvloeistof. Maar dit gaat niet lukken voor de volgende rally: de Moustache Classic, ook in Belgie. Daarom de organisatie een mailtje gestuurd dat we met een andere mini komen. Geen probleem, al starten we nu in een andere klasse: de toertimers, maar gelukkig geen toerrit.

Dit zal dan onze laatste rally van het jaar zijn, maar in januari gaan we weer vrolijk verder. De kalender voor 2013 is al bijna klaar!!

Hou onze website www.classicrallyteamfaas.nl in de gaten voor het laatste nieuws, wordt vrienden met ons op Facebook : http://www.facebook.com/pages/Classic-Rally-Team-Faas/212953688799439 en volg ons via Twitter https://twitter.com/#!/CRTFaas

Iedereen weer bedankt voor de steun en het mogelijk maken van onze hobby en tot de volgende keer.