JANUARI 2018

 

 

 

We zijn dit jaar begonnen met een rally van de Baronierijders, onze nieuwe club. Bij een rit van de Baronierijders hoeven we niet vroeg te starten: de eerste auto start om 12 uur. Dat waren we blijkbaar nog niet gewend, want we zijn een uur te vroeg al onderweg. Dan maar een bakje koffie drinken onderweg en zo komen we netjes op tijd aan bij de startlocatie in Gilze-Rijen. Bij de starttafel nemen we onze nieuwe clubpasjes in ontvangst en betalen we slechts €10 inschrijfgeld. Na een bakje koffie kunnen we van start. We starten in de B-klasse en we weten eigenlijk niet wat we moeten verwachten. Eind vorig jaar reden we nog een rally in een lagere klasse, de C-klasse, en dat deden we foutloos. Nu dus in de B-klasse en we kunnen aan de bak. We hebben de theoretische kennis en moeten dat nog 'even' om zetten in de praktijk. Nou, dat blijkt niet mee te vallen. De ene herconstructie na de andere krijgen we om onze oren. We denken het wel goed te doen, maar er blijk toch meer achter te zitten dan we in eerste instantie denken. Soms hebben we wel drie herconstructies in één situatie en dat gaat bij ons helemaal niet goed. Niet dat we verdwalen, maar we doen de herconstructies niet goed en met name het verschuivende opnamepunt gaat bij ons verkeerd. Ik zal het proberen uit te leggen: als je een van te voren bedachte route niet kan rijden om één of andere reden , moet je proberen die route op te pakken en daarbij zo weinig mogelijk van de oorspronkelijke route proberen te missen en ook nog in de voorgenomen richting. Het punt waar je de oorspronkelijke route weer gaat oppakken noemen we het opnamepunt. Als je nou een opnamepunt niet kunt bereiken, verschuift dit opnamepunt naar het eerst mogelijke punt waar je de route wel op kunt pakken. Veel ge-keer en omrijden, maar wel leuk. We worden één na laatste, maar hebben weer wat geleerd. Het verschil tussen de C-klasse en de B-klasse is enorm groot. En die uitzetter heeft ook de naam om moeilijke ritten uit te zetten, dus we hebben een goede vuurdoop gehad. Op naar de volgende rally.

 

Ondertussen worden we op de hoogte gehouden over de vorderingen aan de mini. Weten jullie nog hoe zielig de mini er uit zag:

  

Mijn laatste bericht aan jullie was dat de mini binnenkort gespoten zou worden, eerst is er begonnen met het preparen:

Daarna werd de mini in de primer gespoten:

En daarna in een mooie kleur: brievenbussenrood. Glimmen doet de mini wel.

Nu weer terug naar de rally's: de volgende rally is de Midwinter Classic en die rijden we bij de NRF klassiek in de sportklasse. Dit is voor ons de eerste keer dat we in de Sportklasse rijden en dat vinden we heel spannend. We weten niet wat we moeten verwachten. Echt goed gaat het niet, maar dat hadden we ook niet verwacht. Het verschil tussen de toerklasse en de sportklasse is simpelweg te groot en heel erg wennen voor ons. We worden 41e en zijn eigenlijk best tevreden en ook hier hebben we weer dingen geleerd die we bij de volgende rally weer hopen te onthouden. 2018 is voor ons duidelijk een leerjaar.

 

Ondertussen is het spuitwerk van de mini klaar en het opbouwen is begonnen:

 

 

 

Zoals je ziet andere velgjes en andere spatbordverbreders:

En weer terug naar een rally, want we hebben niet stilgezeten de afgelopen tijd. Deze keer rijden we een landelijke rit van de NRF Kaartlezen en die rijden we in de C-klasse. Simpelweg omdat we niet weten of het landelijke niveau hetzelfde is als bij de Baronierijders. De startplaats in Elburg, redelijk dichtbij dus. De rit is eigenlijk wat te simpel voor ons, en voor ons een duidelijk signaal dat we een klasse hoger moeten. Ja moeten, want we winnen deze uitstekend verzorgde rally met groot verschil.

 

Ondertussen kan er aan de kabelboom van de mini gewerkt worden. Een behoorlijk klus en een behoorlijk spaghetti:

Binnenkort  gaan we weer langs bij 7Heaven om te kijken hoe de mini er uitziet, spannend!!

De volgende rally is op 17 februari en dat is weer een rally van de Baronierijders met na afloop een kom lekkere snert.