Verslag 7 Uren van Emmeloord 2010

19 juni - 7 Uren van Emmeloord 2010

Verslag 7 Uren van Emmeloord

Vrij snel achter de Classic Gelderlandrit volgt de 7 Uren van Emmeloord. Een rally die
meetelt voor het Nederlands kampioenschap en dat is te merken: de rally zit al heel snel
vol met 165 equipes. Zoals jullie inmiddels weten hebben we een nieuwe auto voor de
rally’s gekocht en de dagen voor de rally druk bezig geweest om alles een plekje te
geven in de auto. Er zitten namelijk geen deurbakken of een dashboardkastje in. Maar
met wat creatieve opbergspullen van de Halfords zijn we een heel eind gekomen. De
avond voor de rally lag ik om 2 uur in bed. Geen echt goede voorbereiding, maar we
hadden ons voorgenomen om het met onze nieuwe auto rustig aan te doen. We moesten
immers nog wennen aan de auto.

Om kwart voor negen kwamen we aan bij de startlocatie waar het al aardig druk was. We
werden hartelijk begroet door de organisator die voor iedereen even tijd heeft en een
praatje maakt. Daarna snel documentencontrole gedaan, alle benodigdheden op de auto
geplakt en om even over half tien mochten we starten. Eerst een stuk grensbenadering
gevolgd door ingetekende lijn met barricades en pijlen-punten-kortste-route. Gelukkig
meer afwisseling dan bij de vorige rally. Maar eigenlijk ging de rally wel soepel. Een paar
keer verkeerd gereden, maar gelukkig zit er op deze auto ook een achteruit dus dat was
snel opgelost. De auto deed het eigenlijk verrassend goed. Het is geen sprintertje zoals
de mini, maar de MG kan heel goed meekomen en de bochten neemt de MG ook zonder
problemen. Wel zwaarder sturen, maar daar wen ik wel aan.

Bij de lunchlocatie aangekomen worden we aangesproken door een andere equipe die zich
afvroeg waar de mini was. Wij vertelt dat dit ons nieuwe rallywapen is en uitgelegd
waarom. Wel grappig dat ze de mini misten. De lunch was voortreffelijk met de
mogelijkheid om warm te eten. Dit hebben we niet gedaan, we hebben licht geluncht
zodat we ook ’s middags bij de les zouden blijven en niet bijna in slaap vallen omdat we
te veel gegeten hadden. Het middagdeel begon met pijlen-punten-kortste-route, gevolgd
door ingetekende lijn met barricades, weer pijlen-punten en we eindigden met
grensbenadering. Bij de finish aangekomen bleek de stand na de ochtend al opgehangen
te zijn. We stonden 13e met twee gemiste bordjes. De route hadden we helemaal goed,
maar gewoon twee langsrijders gemist, bordjes die gewoon langs de route staan zonder
dat je daarvoor een ingewikkelde route moet bedenken. Wel jammer dat we die gemist
hebben, maar de route hadden we goed en dat vonden we belangrijker. Even later werd
ook de middaguitleg opgehangen en ook daar bleken we twee bordjes gemist te hebben.
Een langs rijder en een heel klein weggetje hadden we over het hoofd gezien.
Uiteindelijk zijn we 20e geworden. Als we vorig jaar 4 bordjes hadden gemist waren we
eerste geworden!. Al met al hebben we heerlijk gereden over prachtige wegen en we
hebben dus volop genoten van de omgeving en de auto.

Zo, we gaan nu genieten van een welverdiende vakantie en onze eerstvolgende rally is op
4 september: de Cannenburghrit. Een kleine rally.

Wederom willen wij weer onze sponsors bedanken voor het voor ons mogelijk maken van
deze rally. En natuurlijk willen wij ook weer onze teamleden bedanken voor hun steun.

Groeten,

Namens het FaBo Rally Team,
Richard en Margriet Faas