Na lang klussen en aanpassen is het dan eindelijk zover: de eerste rally met de rode mini. Eens kijken of alles op zijn goede plek zit en er niet vanaf trilt.

De avond voor de rally nog even de tripmaster geijkt. Wil ik net de tripmaster instellen, gaat het regenen. Ik zet de ruitenwissers aan, maar die komen maar een klein stukje omhoog en dan stoppen ze. Nee hè, niet nu. Ik help de ruitenwissers en beetje en dan maken ze de slag verder zelf af, maar even later bij omhoog komen stoppen ze weer. Daar heb ik geen tijd meer voor om er naar te kijken of te repareren, dus we maken er een touwtje aan zodat ik van binnenuit de ruitenwissers kan helpen.

Zaterdagmorgen om 8 uur van huis vetrokken richting Niftrik, vlak bij Nijmegen, waar de start is. Alles gaat goed onderweg, de motor wordt niet warm. De stoelen zitten stevig, maar zijn nog wel een beetje hard. Zal nog wel ingezeten moeten worden nemen we aan. Om even over 9 bij de startplaats aangekomen, koffie gedronken en wat gepraat met ander equipes en om 10:17 mogen we starten. Het eerste stuk is grensbenadering. Helaas zien we een klein weggetje over het hoofd. Het 2e stuk is pijlen kortste route. Het gebied waar je in rijd is lekker compact en je komt vaak langs dezelfde letters en dezelfde auto's tegen. Dat vindt ik leuker dan de hele tijd of achter elkaar te rijden of helemaal alleen te rijden en elkaar alleen bij de start en finish te zien. Zonder noemenswaardige problemen komen we netjes op tijd bij beide TC's aan. Ook de lunch is goed verzorgt met soep, broodjes, koud buffet en spaghetti. Niet te veel eten is moeilijk, maar het lukt.

Na de lunch gaan we weer verder met ingetekende lijn met barricades. Hier doen we een omrijdconstructie niet helemaal goed met weer een strafpunt als gevolg. Ook ga ik bij een verkeerd kruispunt rechtsaf, schrijf het verkeerde bordje op, krijg terecht op mijn falie van mijn navi, keer om, neem nu wel de goede kruising en heb weer 30 strafpunten aan mijn broek. Ja zo gaat het niet goed natuurlijk.

Ook komen we 8 minuten te laat aan bij de TC, terwijl we niet veel getreuzeld hebben. Dan het gas er maar op om op tijd bij de volgende TC te zijn en ook een mooie kans om de mini uit te testen. Tijdens het rijden wordt de mini niet warm, maar als we langzamer rijden of stil staan loopt de temperatuur wel wat op. Toch nog maar even naar kijken. Ook stoppen de knipperlichten ermee. even prutsen aan het relais helpt, maar ook daar moet ik even naar kijken. De ruitenwissers doen het spontaan wel weer, dus dat is een mooie meevaller.

Het laatste gedeelte is punten kortste route. Het is even doorrijden, maar we komen precies op tijd binnen. Helaas zijn we alle letters van het middagtraject vergeten op te schrijven, dus weten we niet wat we daar verder verkeerd hebben gedaan.

Al met al zijn we tevreden over ons nieuwe rally wapen op een paar kleine puntjes na dan.

Na het ochtend traject staan we 4e en we belanden uiteindelijk en mede door mijn verkeerd genomen kruispunt op de 5e plek. Toch netjes al zeg ik het zelf.

Onze volgende rally is op 15 september: De Belgian Westhoek Classic in Deerlijk België. Dit beloofd een spektakel te worden. Flink doorrijden en minder puzzelen. We zijn benieuwd. Maar eerst rijd ik mee met de Noordwijk Mini Marathon, ga een weekje sleutelen en hebben we nog het Mini Seven Club Feestweekend, want die club bestaat 50 jaar. Genoeg te doen dus!!