Verslag van de Drie Provinciën Rally

 

Het is al weer ruim twee maanden geleden dat we een rally reden, dus het werd wel weer eens tijd. Niet dat we er tijd voor hadden, want onze jongste dochter en haar vriend hadden de sleutel van hun huis gekregen en was het dus tijd voor klussen, klussen en nog eens klussen. We waren helemaal niet bezig met de voorbereidingen voor een rally en dat was te merken. We hadden gebruik gemaakt van de voordelige overnachting in het Fletcher hotel waar ook de start was. Daar hebben we 's avonds het reglement doorgenomen. Niet echt goed voorbereid dus. We hebben 's middags en 's nachts veel slaap ingehaald, dus we zouden wel goed uitgeslapen moeten zijn zou je denken. Nou dat bleek dus niet waar te zijn, maar daar komen we later op.

 

De Drie Provinciën Rally is voor ons een nieuwe rally, dus we zijn benieuwd hoe deze rally bevalt.

's Morgens langs de documentencontrole en stickers plakken, koffie drinken en kletsen met bekenden en dan mogen we van start.

 

We beginnen met pijlen-kortste-route. Op zich gaat dit goed, maar tussen pijl 1 en 4 missen we al twee bordjes. Niet wakker dus!!!. Als we naar het volgende kaarttraject gaan valt ons iets op: er staat een advertentie van het Fletcher hotel in het routeboek en daar staat onze mini op. Hoe leuk is dat!! Even aan de organisatie navragen of we daar het origineel van kunnen krijgen. Niet dat het nu beter gaat, want ook op dit traject missen we twee bordjes. Drie van de tot nu toe gemiste bordjes staan op de route die we wel gereden hebben. Vreemd, niet wakker is onze conclusie. Op het laatste stukje pakken we nog een fout controle omdat we niet de kortste route nemen. Het volgende stuk is ingetekende lijn met barricades en dat gaat een stuk beter, want dit rijden we foutloos. En zo komen we bij de lunch.

 

De lunch is prima verzorgt, maar dit keer geen rallykroket. Ik mis het niet want er zijn overheerlijke luxe broodjes. Niet te veel eten, want we willen het middagdeel WEL wakker zijn.

Na de lunch gaan we verder met pijlen-kortste-route en grensbenadering. We rijden deze trajecten vlot en foutloos. Nu zijn we wel wakker dus, of de uitzetter van het middagdeel heeft het makkelijker gemaakt. Hierna weer verder met pijlen-kortste-route en stukjes blinde lijn wat geen problemen geeft. Na dit deel krijgen we pijlen-kortste-route /punten-een-na-kortse-route. Dus naar een punt niet de kortste route nemen. Even opletten, maar we zijn in het middagdeel echt wakker. Na een klein friemelstukje over een industrieterrein komen we bij de finish aan. Daar hangt de uitslag van de ochtend al en inderdaad niet goed gedaan. Vijf gemiste bordjes en 12e. Ondertussen kan je op een scorebord zien hoeveel fouten je gemaakt hebt in het middagdeel en dat blijken er nul te zijn. Dat geeft ons weer moed. We zijn als eerste van de toerklasse gestart en dan is het lang wachten voordat iedereen binnen is en het buffet geopend wordt. Ondertussen kunnen we zien hoeveel fouten de andere deelnemers hebben gemaakt en het ziet er goed uit voor ons. 'S morgens tijdens het ontbijt had ik gezegd dat we als vierde zouden eindigen, omdat er drie prijzen zijn en inderdaad, we zijn als vierde geëindigd. Dit gebeurt bij ons vaker dit seizoen: net naast een prijs grijpen. Toch zijn we blij met onze vierde plek en dat na een verprutste ochtend.

 

We willen de organisatie bedanken voor een prima georganiseerde en verzorgde rally. We hebben het de hele dag naar ons zin gehad.

 

De volgende rally is gelukkig wat sneller: op 26 november rijden we de Tour de Gazet. Een bekende op onze kalender, want dit wordt voor ons de derde keer dat we mee doen.